Stijn at Oxford Aviation

Stijn De Graeve APP265 Oxford Aviation Training Oxford Airport Kidlington Oxford OX5 1QX United Kingdom

dinsdag, april 24, 2007

Eerst solovlucht is een feit!

Lieve mensen,

gisteren was het zover! mijn eerste solovlucht in de Warrior, het type vliegtuig waar we op leren vliegen! het was eerst redelijk "bumpy" in de lucht, en mijn instructeur heeft me na drie landingen een break gegeven en dan heeft hij me een Glide Approach getoond. maar daarna moest ik weer drie landingen doen. het principe is heel simpel: de circuitjes die we vliegen zien eruit als ovale race tracks. de lucht in, bochtje naar rechts, even rechtendoor, weer bochtje naar rechts, lang stuk dat evenwijdig loopt met de runway, weer bochtje naar rechts, beginnen dalen, laatste bocht naar rechts en landen die hap! maar in alle lessen die ik tot nu toe gehad heb deed ik bijna alle approaches zelf, maar zelf die kist veilig aan de grond zetten voor de eerste keer was super! en na de zesde landing in dezelfde les zei mijn instructeur over de radio: "inbound for full stop", en in mijn geval betekende dat: Stijn gaat Solo!!!!
het solo vliegen gebeurt eigenlijk in een soort roes, het is eigenlijk maar een herhaling van wat je bijna elke dag doet: vliegen. je hebt ook geen zee van tijd om te genieten in de lucht want een circuitje duurt niet zo lang. binnen vijf minuten sta je alweer op de grond! ik had pas laat dat euforisch gevoel, het was pas als ik op de grond stond en op mijn taxi clearance aan het wachten was dat er plots een lach op mijn gezicht verscheen die niet meer weg is gegaan diezelfde dag! ook toen ik terug reed naar de parkeerplaats zag ik mijn klasgenoten staan op een rijtje om me te groeten! maar dat alles kan je zien want ik heb er een filmpje van gemaakt! en de link staat onderaan deze tekst! ik zou zeggen, geniet er van want dat heb ik ook gedaan! een super ervaring de ik nooit meer zal vergeten! ook het feit dat je na je vlucht in het zwembad gaat, is een heerlijk gevoel! dat hoort er allemaal bij! wel wou ik dat mijn familie en vrienden erbij waren om dat moment te delen, en zeker Amber, maar onder piloten vieren is ook geen straf hoor :) :) :)

de dag voor mijn solo zijn we hier in de buurt ook naar het nascar racing geweest hier in phoenix, we hadden kaartjes voor de hillside waar we een super uitzicht hadden over het circuit, maar hillside is dus echt wel hillside, dus zaten we op: rotsen! maar dat gaf me niet! 312 rondjes van auto's die zo luid zijn dat je het niet kan geloven...het was een super ervaring om mee te maken, tussen een paar honderduizend mensen en 43 brullende motoren. ik ga daar ook nog een filmpje van maken en dat ook op mijn blog zetten.

maar deze week wordt een drukke week omdat we gaan verhuizen naar LUXE appartementen! joepie! morgen en overmorgen moeten we verhuizen omdat er twee grote klassen komen, en wij hebben het geluk de kleinste te zijn en daarom gaan we naar drie-slaapkamer appartementen verhuizen. grote luxe daar: sauna, gym, zwembad, bubbelbad, prive cinemazaal,...jaja het mooie leven!! na al dat zware werk in groundschool is er hier echt wel veel plaats voor plezier en kan ik eindelijk weer de levensgenieter afgeven!

dus volgende post foto's van de appartementen en de omgeving en ook een filmpje van het nascar racen! ik zou zeggen, kijk volgende week nog eens en dan heb je weer wat om te lezen! ik ga ondertussen nog wat vliegen, BBQ'en, luieren en vooral veel genieten!

http://video.google.nl/videoplay?docid=3742268892692416570

is de link van mijn super ervaring! geniet ervan en laat iedereen maar weten dat ze mee kunnen genieten van deze ervaring! yihaa!

tot een dezer!

Stan Solo (voor de Star Wars fans)

6 Comments:

Anonymous Anoniem said...

hey liefste!

ik wou ook dat ik er bij was, bij die eerste solo-vlucht ;), maar onze tijd komt wel! En wel binnen exact drie weekjes! joepie!

kus!

9:16 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

een woord.. prachtig!
Stijn respect 4ever

5:52 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Gewoonweg fantastisch!! Van begin tot einde traantjes in mijn ogen! Ben zo trots op u broertje! En aangezien zowel ma als pa mij laten weten hebben dat je solo gevlogen hebt (nadat jij het mij persoonlijk hebt verteld) ben ik er zeker van dat zij ook mega-fier zijn op hun zoon! Doe zo verder en geniet er ontzettend van!

Ontzettend veel liefs van je zusje

Lies XXXX

10:49 a.m.  
Blogger A.L.L. said...

Wooow Stijn... ik kreeg echt kiekenvel bij dat filmpje... Proficiat met uw eerste solovlucht!

Ann-Lien

5:53 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

aha,leuk te lezen dat ik niet de enige was met traantjes in de ogen,
stijn fantastisch gewoon,
nele

7:09 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Capistijn

Uw filmpje was gewoonweg GEWELDIG!!! Ik zat 7 minuten aan mijn computerscherm gekluisterd. De glimlach die bij u pas achteraf kwam, was bij mij gedurende die 7 minuten niet weg te slaan van mijn gezicht! Koude rillingen, kippevel, een beetje jaloesie en de wens om ook een pilootlief te hebben...dat ebde mij bezorgd!!! Geniet van de maand en een half met Amber en draag maar goe zorg voor alkander!!!

Rosse Sara.

3:30 p.m.  

Een reactie posten

<< Home