Stijn at Oxford Aviation

Stijn De Graeve APP265 Oxford Aviation Training Oxford Airport Kidlington Oxford OX5 1QX United Kingdom

dinsdag, april 03, 2007

Result: Passed -> Welcome to Goodyear Arizona!

lieve mensen,

de volgende resultaten hebben ervoor gezorgd dat ik naar de USA mocht komen! dit zijn mijn officiële resultaten voor het behalen van mijn licentie (geen schoolresultaten):

Airlaw: 96%
Mass And Balance: 88%
Aircraft Performance: 100%
Flight Planning: 93%
General Navigation: 93%
Radio Navigation: 95%
Operational Procedures: 90%
Average: 93,5%

dus dat betekent dat ik over al mijn vakken van fase 1 en 2 een average gehaald heb van 94,25 procent! wie had dat ooit kunnen denken! yihaaaaa!!! nooit meer groundschool!!

na een ontzettend drukke week waarin ik al drie keer gevlogen heb, morgen vierde keer, heb ik nu eindelijk de tijd om eens iets te schrijven! kweetet, ghebt er weer lang op moeten wachten, maar hier alvast wat om te lezen!

vorige week een vlucht van bijna elf uur gehad, rechtstreeks van Londen naar Phoenix... onderweg mooie dingen gezien, maar die foto's moet ik nog verzamelen...die krijg je dan ook weldra te zien. ook heb ik een aantal filmpjes gemaakt, maar ik moet nog uitzoeken hoe ik die verklein en ergens kwijtraak waar jullie ze ook kunnen zien! hier aangekomen rond 17u plaatselijke tijd, een wrak en volledig naar de kloten, maar wat een aangenaam klimaat! nu nog die jetlag kwijtraken! de eerste nachten denk je dat je moet opstaan maar eigenlijk is het dan nog maar drie uur 's nachts! heel vervelend. maar gelukkig kom je dan nog mensen tegen op de gang die hetzelfde probleem hebben. best grappig!

de eerste vier dagen waren briefings, briefings, briefings, vooral over ons eerste vliegtuig, de Piper Warrior, een eenmotorige prop! maar zaterdag zou ik dan eindelijk zelf vliegen, was het niet dat zowel bij het eerste toestel als het tweede toestel een klein mankement was. bij het minste probleem blijf je aan de grond, wat wel te verstaan is natuurlijk! het eerste was een vering die ietsje te laag stond, en bij het tweede toestel werkte de knop van de microfoon niet goed. je ziet dat veiligheid boven alles staat. maar zaterdag heb ik niet kunnen vliegen, enkel vanachter gezeten...maar het is hier prachtig in de lucht! ook heel erg warm...de dagen erna heb ik al elke keer een uur in de lucht gehangen. van klimmen en dalen, gewone bochten en extreme bochten, gebruik van flaps en proberen op hoogte te blijven met verschillende power settings tot zelfs gedeeltelijk opstijgen! je ziet het, het gaat snel! maar volgens de instructeur loop ik voor dus das een goed teken! maar dit wil ook ook nog kwijt: het gevoel is onbeschrijflijk!!! die vliegtuigen zijn ook redelijk stabiel, dus dat maakt het alleen maar makkelijker. dus nu bij de les blijven zodat ik op tijd aan mijn solovluchten kan beginnen! maar ik kan je verzekeringen als je steep turns doet en je instructeur hangt boven je, links van je zie je grond en rechts van je zie je de lucht...waw...ik wou dat jullie dit allemaal konden voelen wat er toen door mijn lijf ging! en elke landing is super, voldaan en bezweet die laatste checks doen en dan de kist afsluiten en naar dispatch stappen in dit warme klimaat....en erna chillen aan het zwembad...heerlijk!

de omgeving is de moeite! hier naast ons worden ook vliegtuigen gesloopt, dus aan de andere kant van de landingsbaan staan een stuk of twintig vliegtuigen voor stukken enzo...de faciliteiten zijn ongelooflijk! alles is proper en verzorgd! mooie ruime kamers, twee zwembaden, drie tennispleinen, beachvolley, BBQ's, voetbal, drie basketbal velden en een muziekkamer waar er twee gitaren, een bas en een drumstel staan met versterking...niet slecht hé? :) dus na al dat zware werken eindelijk de beloning die we verdienen. je zal nu ook meer foto's te zien krijgen want het is hier de moeite. maar ik wou de hongerigen onder jullie alvast wat te eten geven!
je kan hier ook op uitstap gaan naar de grand canyon, las vegas, LA, san diego of weet ik veel wat allemaal...wel een paar uurtjes rijden, maar dat valt goed mee hier rijden. ook wil ik een groot vliegtuigkerkhof bezoeken hier in de buurt, dus vanaf als ik dat gedaan heb zie je ook deze foto's verschijnen :) !

zo dit was het ongeveer om jullie een snelle update te geven. foto's van mij terwijl ik vlieg moeten jullie nog eventjes op wachten want tot nu toe heeft er nog niemand vanachter gezeten bij me, dat is omdat ik als enigste van mijn klas bij deze instructeur zit. en hij is fantastisch! een duitser die superdroog is maar ook gevoel heeft voor humor. we kunnen het wel vinden met elkaar in de lucht!
maar kijk vanaf nu weer wekelijks want het enigste dat ik moet doen op een dag is vlucht voorbereiden, vliegen en volgende vlucht voorbereiden. daarna een zee van tijd. maar de briefings zijn nu gedaan dus ik kan volop filmen en foto's trekken! wijs!

veel zonnige en lichtverbrande groetjes van ikke die het luchtverkeer onveilig maakt!

Stijn de luchtpiraat