Stijn at Oxford Aviation

Stijn De Graeve APP265 Oxford Aviation Training Oxford Airport Kidlington Oxford OX5 1QX United Kingdom

vrijdag, juli 27, 2007

Exit Warrior, Welcome Seneca!!!!

beste mensen,

den deze heeft het weer kunnen flikken: ik mag door naar de tweemotorige vliegtuigen! yihaa!deze week test gehad en weer gelijk een idioot lopen vliegen waardoor ik mijn uitstekende 2 heb moeten inwisselen voor een normale 3. net zoals op mijn eerste test ben ik slecht begonnen en heb ik fantastisch gevlogen naar het einde toe. maar niet solide genoeg voor een twee. ik heb trouwens in de regen moeten vliegen voor de eerste keer, en geen klein beetje! maar veel heb ik er niet van gezien want je test vlieg je volledig op instrumenten. bij de foto's kan je het circuit zien dat we moesten vliegen...daarna kwamen er nog andere dingen aan bod zoals instrumenten die niet meer werken, maar toch mooi blijven vliegen en stalls en een beetje tracken naar bakens...jammer van het resultaat omdat ik beter kan vliegen dan toen in de regen, maar zolang je een drie haalt ben je nog steeds voer voor de grote maatschappijen, dus niks aan de hand en iedereen blij.
vooral ik dan want vanaf nu mag ik gaan rondtoeren met een vliegtuig dat groter, zwaarder, sneller en meer power heeft. foto's staan ook op de site! wat er mij nu te wachten staat in mijn laatste 2,5 weken hier is het halen van mijn commercial licence op de Seneca. hiervoor krijg ik amper negen lessen en vijf sims vooraleer ik mijn kunsten mag tonen op dat toestel. oa in de test: navigatie met een diversion (plotseling naar andere luchthaven vliegen), instrumentvliegen, unusual attitudes (allesbehalve normaal vliegen en dan het toestel in zijn normale vliegpatroon herstellen), assymetrisch vliegen (een circuitje vliegen met maar een motor) en andere emergency drills. leuk...en hopelijk op tijd naar huis voor jullie dan te zien. vandaag heb ik mijn eerste simsessie gedaan en het valt me direct op hoe stabiel die kist is. de eenmotorige warrior is gelijk surfen op de golven terwijl de Seneca er zich gewoon doorploegt als een machine. morgen kan ik eens genieten van een vliegtuig met meer power en snelheid, dat gaat lachen worden! nu ben ik al checks aan het leren om bij de les te blijven, maar het is heel veel op heel korte tijd. ik ben nu al zo ver gekomen dus opgeven zit er niet in :)
voor de rest heb ik niet zoveel te vertellen. het weer is hier slecht want het moesson seizoen is aangebroken. de foto's van een storm in ontwikkeling kan je ook zien...
dat is het zo een beetje, zal proberen eens een filmke in elkaar te boksen van de Seneca, maar dat zal moeilijk worden. het worden drukke tijden nu als ik op tijd naar huis wil geraken. maar ik doe mijn best zoals altijd! nu jullie nog!

propeller tegen under gat en tot de volgende!

multi engine stijn